Branding Skiveegnen ApS har pr. 1. januar 2018 ansat Jesper Elbæk som sekretariatschef. Det sker som et led i at understøtte den tredagesevent, som skal løbe af stablen første gang i dagene 17.-19. maj 2018. Eventen er stærkt forankret i Skiveegnens styrkepositioner, og vil være bundet op på udvalgte fyrtårnsevents samt adskillige decentrale aktiviteter.
Eventen skal være en årligt tilbagevendende begivenhed, som i løbet af de første tre år skal finde sin form, og herfra være en markant og vedkommende aktivitet, der formidler det bedste ved og fra Skive. Eventen skal demonstrere, at der også findes et godt liv uden for storbyerne.
– Med ansættelsen af Jesper Elbæk får vi en dygtig medarbejder med et godt netværk og en masse gode relationer til erhvervs- og kulturlivet i Skive kommune qua hans tid som byrådsmedlem, udtaler bestyrelsesformand for Branding Skiveegnen ApS, Poul Pedersen.
Jesper Elbæk er 41 år, og har været bosat i Skive og omegn det meste af sit liv. Han er tidligere direktør for Skive Travbane, og blev valgt til Skive Byråd i 2013, hvor han sad i én periode fra 2014-2017, hvor han valgte ikke at genopstille. Til daglig er Jesper Elbæk ansvarshavende redaktør for fagbladet Væddeløbsbladet, som skriver om trav og galop.
– Jeg glæder mig rigtig meget til at være med til at brande og markedsføring Skive og omegn. Vi er alt for dårlige til at fortælle hinanden om vores fantastisk by og egn, og endnu dårligere til at få det gode budskab ud over kommunegrænsen. I Branding Skiveegnen går vi gerne forrest, og heldigvis er der rigtig meget godt at fortælle om, lyder det fra Jesper Elbæk.