Ehandelsdagen finder sted den 9. februar 2023 i Skive og det 6. år, hvor konferencen afvikles, kan der spottes en gennemgående tendens i programmet; Alle oplæg leveres nemlig af e-købmænd.
Mere relevant end nogensinde
I år er det kun webshops fylder programmet ud til Ehandelsdagen. Alle talere har selv fingerne nede i e-handels-maskinen i det daglige, og med det forventer holdet bag Ehandelsdagen, at indholdet bliver mere relevant end nogensinde før.
– De 18 oplæg deltagerne kan glæde sig til, er alle fra e-købmændene selv. Konsulenter og andre eksperter har vi gemt til netværksdelen, hvor de stadig kan præsentere hvilke tilbud de har på hylderne og hvordan de kan berige de danske webshops, fortæller Dennis Drejer, arrangør og e-købmand med webshoppen, Rito.dk.
Ehandelsbranchen er presset
De stigende energipriser og krig i Europa har øget udgifterne – både til at drive webshops med stort lager, men hårdest rammer det ehandelsbranchen på omsætningen, hvor kunderne er tilbageholdne med at svinge dankortet med udsigt til usikkerhed i privatøkonomien. Det vil også afspejle programmet på Ehadnelsdagen, da oplæggene er megte hands-on, for at kunne give deltagerne de bedste og mest håndgribelige værktøjer og inspiration, som virker lige nu og her, fortæller arrangørerne. Oplæggene vil bære præg af implementerbare emner, konverteringer som deltagerne kan klare selv og ikke mindst, overlevelse i en krisetid.
”Vi er opmærksomme på, at tiden for mange webshops lige nu er svær. Mange varsler fyringer og vi ser flere webshops dreje nøglen. Det vil vi helt sikkert heller ikke komme uden om på Ehandelsdagen. Der skal nye metoder i brug for at overleve” siger Søren Sieg Jensen, som også er medejer af Ehandelsdagen og til dagligt arbejder med ehadnel hos F&H.
Krisen kan dog ikke ses i billetsalget, hvor knap 400 billetter allerede er solgt en måned før konferencen.
Se mere om programmet og tiltag her: www.ehandelsdagen.dk